Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Management by the book

Γεια. 

Ένα από τα πιο διαδεδομένα είδη management στη γλώσσα των μπιζνεσαίων είναι το management by the book. 

Η απαρχή του κακού -γιατί περί κακού πρόκειται- εντοπίζεται στα ελληνικά πανεπιστήμια. 

Ορίστε: 


(
Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να σταθώ στον συσχετισμό του Μ. Αλέξανδρου με το μάρκετινγκ και το σκάκι.
Εχμμμ... κανένας συσχετισμός. Ευχαριστώ. 
Και μη λάβω σχολιανό τύπου "μη κρίνεις από το εξώφυλλο". 
ΟΛΑ είναι θέμα εξώφυλλου. Δλδ εμφάνισης.
Από ένα λογοτεχνικό βιβλίο, από ένα DVD σε βίντεο κλαμπ, από το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας, από την προεπισκόπηση ενός πορνό βίντεο με milfάρες, από τον σφριγηλό κώλο της νέας συναδέλφου κ.ο.κ.. ΟΛΑ είναι θέμα εμφάνισης (δις). 
)

Αφου λοιπόν έχει διαβάσει ο φοιτητής και έχει περάσει με επιτυχία την εξεταστική, έχει πάρει και το πτυχίο του,  έχει κάνει και την πρακτική του, έχει ακολουθήσει και μεταπτυχιακό και ένα σωρό σεμινάρια διαχείρισης προσωπικού, διαχείρισης κόστους, διαχείρισης άγχους, διαχείρισης πολυκατοικίας (όχι αυτό πάει για μένα που τυγχάνει να είμαι διαχειρίστρια) ... φτάνει η ώρα να διαχειριστεί το προσωπικό ως ένας νέος μάνατζερ. 
Και εκεί τα χάνει και ψάχνει σε άλλα βιβλία. Και σε άλλα. Και μπαίνει και σε φόρουμ. Και διαβάζει. Και διαβάζει. Και επειδή οι πληροφορίες είναι τόσες πολλές μπερδεύεται και κλείνει τον υπολογιστή και πάει για ύπνο. Μπερδεμένος για να σηκωθεί πάλι το επόμενο πρωί να φανεί για άλλη μια μέρα ανίκανος να διοικήσει.
Και όλα αυτά γιατί κανένας από τους συγγραφείς των βιβλίων δεν έγραψε για την διαχείριση των ανθρώπων. Των διαφορετικών μεταξύ τους ανθρώπων που θα πρέπει με συντονισμένες ενέργειες υπό την σωστή και μεθοδευμένη καθοδήγηση και έλεγχο ενός μάνατζερ να λειτουργήσει ομαλά μια επιχείρηση. 
Να έχει δώσει πρώτα τις σωστές κατευθυντήριες γραμμές στο προσωπικό και το προσωπικό να τις ακολουθεί εφόσον είναι δημιουργικές, αποτελεσματικές και κυρίως να αποφέρουν κέρδη και επαγγελματική ικανοποίηση σε όλους.
Τι δουλειά κάνω; - Διευθύνω επιχείρηση.
Τι εργαλεία έχω για να κάνω τη δουλειά μου; - Χώρο, συστήματα, υλικά, υπαλλήλους.
Ποιο είναι το προσωπικό μου; - Αυτοί οι άνθρωποι, αυτής της εκπαίδευσης, αυτής της αντίληψης.
Τι κάνει το προσωπικό μου; - Καθοδηγείται από εμένα.
Λίγα από τα πρώτα ερωτήματα που πρέπει να θέσει κανείς κατά το ξεκίνημα διοίκησης προσωπικού.

Η διοίκηση προσωπικού δεν είναι γνώση που αποκτάται από βιβλίο και ειδικά στα ελληνικά πανεπιστήμια αν κρίνω από τους απόφοιτους που "διαπρέπουν" στις ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις. 
Η διοίκηση προσωπικού είναι προσόν! Και αυτό το κατακτά κανείς μέρα με τη μέρα με την συνεχή συναναστροφή με το προσωπικό σου, τους συνεργάτες σου, τους ανταγωνιστές σου. 

Βέβαια, το αν εγώ κατέληξα εθελόντρια ιδιωτική υπάλληλος... άλλο αυτό. 
Ο οίστρος μου σήμερα δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα να συγγράψω ετούτο το ποστ.

Καλή σας νύχτα.

19 σχόλια:

Afrikanos είπε...

Είναι δημόσιος κίνδυνος αυτοί...


(βίντεο με milfάρες? χμμμμ..."ψαγμένη", που λέει κι ο ποιητής :) )

Saxlamari είπε...

Η γενιά του internet ξέρει. Δεν ξεχωρίζω για κανένα λόγο. Εκτός αν μιλάμε για τη νοικοκυροσύνη μου. Δε με φτάνει καμία σύγχρονη νοικοκυρά-εθελόντρια-εργαζόμενη.

Εφτιαξα λεμονάδα σπιτική. Ενα ποτήρι σουρομένο χυμό λεμονιού ένα ποτήρι ζάγαρη. Το ανακατευεις με σύρμα μαγειρικής μέχρι να λιώσει η ζάχαρη. Δεκα λεπτά περίπου. Σε τάπερ στην κατάψυξη. Αυτό μετά γίνεται γρανίτα. Για το σερβρίρισμα διαλύεις σε ένα ποτήρι νερό ένα κουτάλι της σούπας απο το μείγμα.

Γεια.

Afrikanos είπε...

Δλδ αν είναι στο μπλέντερ θα κόψει η μαγιονέζα? :)

Εμείς κάναμε συμπυκνωμένο χυμό λεμονιού που τον αραιώνεις με νερό.

Το θέμα είναι ότι "τι κάνεις Γιάννη? -Κουκιά σπέρνω".

Και ΜΗΝ παίρνεις όρκο για την πρώτη πρόταση, αν δεν έχεις δει την Μικρή μου ;)

Κ. † είπε...

Βασικά...ναι...έχεις δίκιο. Είμαι περίεργη με τι κριτήρια γράφονται αυτά τα βιβλία...

Καλό βράδυ :)

Saxlamari είπε...

Εγώ καθόλου.

Καλό βράδυ.

kalamari είπε...

Αφρικανέ, η αγαπητή μου σύζυγος ξέχασε να αναφέρει το τελευταίο βήμα της συνταγής το οποίο είναι: "και τώρα, ρίχνουμε τον κουβά με την λεμονάδα στο πάτωμα με αποτέλεσμα να πιτσιλισει όλος ο milky way".

Spoiler: οι λεκέδες απο σπιτική λεμονάδα ΔΕΝ καθαρίζονται. Ποτέ. Κανείς. Τέλος.

Afrikanos είπε...

"Εκτός αν μιλάμε για τη νοικοκυροσύνη μου. Δε με φτάνει καμία σύγχρονη νοικοκυρά-εθελόντρια-εργαζόμενη. "

ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΜΠΟΥΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

ΜΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕΣ ΤΟ ΠΣΚ!!!!! Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΏΩΩΩΩΩ :) :) :)

Saxlamari είπε...

Shit happens

Καλα κ συ Βρουτε αφρικανε αυτη την ειδηση περιμενες να σου φτιαξει το ΣΚ. Δεν ηξερα οτι το μεγαλειο της ευτυχιας σου πηγαζει απο τα δικα μου ατυχη συμβαντα!

(Κατα τα αλλ γελαω και γω!
Αλλα δε το λεω :p)

Afrikanos είπε...

Όχι το "μεγαλείο της ευτυχίας μου" αλλά ευτυχή συμβάντα :)

Άντε, γιατί το πολιοσοβαρέψαμε εδώ μέσα! ;)

Saxlamari είπε...

Καλημέρα ή είναι πολιοσοβαρό;

ΚΑ-ΛΗ-ΜΕ-ΡΑ

Afrikanos είπε...

ΜΗ-ΜΟΥ-ΦΩ-ΝΑ-ΖΕΙΣ-Ε-ΜΕ-ΝΑ!

Καλημέρα :)

Katrin είπε...

Και βιβλία υπάρχουν και διδάσκονται και εργασίες γίνονται πάνω στην ανάλυση του ανθρώπινου δυναμικού. Και σε πιπιλάνε συνέχεια ότι ο καλύτερος πελάτης μιας επιχείρησης είναι ο "εσωτερρικός πελάτης", δηλ. οι υπάλληλοί της και πρέπει κι εκείνοι σαν πελάτες να είναι ικανοποιημένοι, καθώς αυτό βγαίνει και προς τα έξω και επηρεάζει την εικόνα της επιχείρησης.
Δυστυχώς όμως, όταν κάποιος γίνεται μανατζαρέος, το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να βγει να το γιορτάσει, να ψωνιστεί, να φτιάξει νέες επαγγελματικές κάρτες και να γαμήσει τους απο κάτω του, γιατί πάντα θερωρεί πως η κάθε επιχείρηση είναι στρατός. Με γάμησε εμένα ο προηγούμενος; Θα σε γαμήσω κι εγώ τώρα σειρούλα.
Άρα δεν φταίνε τα βιβλία, τα συμπλέγματα και οι ανασφάλειες του καθενός φταίνε.

Saxlamari είπε...

Μου αρέσειςςςςςς katrin

Marianna είπε...

δε καταλαβαινω γιατι δε βλεπεις τη ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΗ σχεση του μεγα αλεξανδρου με το μανατζμεντ και το σκακι. για ονομα δηλαδη!!
χαχαχ
Γενικοτερα μαρεσει τοσο πολυ αυτο το υφος γραφης. Κυνικη δεν ειμαι αλλα κανω οτι μπορω με.. την ειρωνια!
σε ''ακολουθω'' και σε περιμενω και απο μενα!

Saxlamari είπε...

Αγαπητή Μαριάννα,
Δεν αναγνωριζω ειρωνια στο σχολιο σου και δε μου αρεσει....

Afrikanos είπε...

συγχώρνα την είναι μικρή ακόμα...θα μάθει...(ελπίζω)

mahler76 είπε...

εεεεε όχι και κανένας συσχετισμός!!! Μέγας στρατηγός ο Αλέξανδρος, άρα εκτός από αλλαξοκωλιές με τον Ηφαιστίωνα έκανε και στρατηγική, κάτι που θέλει και το σκάκι. Φυσικά η αισθητική 80'σ είναι ξεράσογλου και το μήνυμα τόσο προφανές που παύει να είναι στρατηγικό (μπήκα σε επικίνδυνα πεδία διανόησης τώρα). Οπότε θα πήγαινα μετά στο περιεχόμενο...αν δεν βαριόμουνα να το κάνω χαχαχα

Saxlamari είπε...

mahler το περιεχόμενο το κληρονομούν οι φοιτητές.
Εγω ευχαριστώ δε θα πάρω. Είμαι πιο πολύ της πρακτικής "on the job training"
Οσο για την αναλυση του συσχετισμού με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη!

mahler76 είπε...

α σίγουρα αυτά μαθαίνονται δουλεύοντας μέσα στην αγορά. Καλό σου βράδυ :)